tisdag 31 juli 2012

Funderar vidare

I vanlig ordning när det är mycket saker som händer i huvudet, vi listar det:

- Matteo är, efter fredagens getingattack livrädd för allt som flyger. Bara vid lunchen idag inbillade han sig minst 5 gånger att något flög omkring. Inte blir det bättre när man har en två-åring som härmar ALLT han gör. Som att det inte räckte med en kid som sprang runt och skrek "AAAAAAAH IT'S GONNA BITE MEEEE!!!"

- En punkt jag vill tillägna en fellow aupair. Kajsa som också flyttat med sin värdfamilj fast upp till mina hoodz i Bostontrakten har precis varit på Coldplay- konsert. Jag är fullkomligt tokseriös och erkänner att jag är så avundsjuk att jag smäller av. Kajsa, läser du detta hoppas jag att du hade det fantastiskt och att du njöt av varje millisekund. Och förlåt att jag awkwardly skriver om dig i min blöggi.

Så nära live jag kommer. Snyft



- Borde bli mer aktiv i mitt sökande efter lägenhet i City. Har ju inte letat sådär riktigt ordentligt men jag blir bara så stressad av alla olika hemsidor! Det finns ungefär 1 miljard olika hemsidor och HUR ska man kunna hitta den bästa lägenheten med den bästa hyran med the best location???????

- På tal om location- söndagens utflykt till Brooklyn fick mig att tänka om vad gäller var jag vill bo. Kanske är Brooklyn en möjlighet att bo i? Det var ju så jädrans fint där och många unga, hippa (pappa!!) människor i området. Alltså, downtown Manhattan eller Williamsburg-området i Brooklyn är drömmen. (Förlåt för pappa-parentesen mitt i. Lite av ett internskämt)

- Och när vi snackar om i söndags, gissa om vi inte springer på ett svenskt konditori mitt i jäkla Willamsburg?! Hur sjukt som helst, där gick vi, 4 tjejer spatserandes, helt ovetande om detta lilla fik som serverade svenskt kaffe och fikabullar. Tror ni inte har ett jobberbjudande och söker en barista???? Gissa vem som har baristautbildning????? Väl medveten om att jag inte faktiskt jobbat som en barista men utbildningen har jag och resten lär jag mig! Ska skicka in slipat CV så fort jag samlar ihop mod :) :) :) :) :) :)



- Ska se på Step Up 4 med brudz ikväll. Undrar om den är bra??


3 kommentarer:

  1. Klart, du har grym potential som barista!!!
    och du.. klart du kan säga att du jobbat som barista, lite kaffe har du ju gjort ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ser det som en ära att bli nämnd i din blogg! Coldplay var helt swwiicked!!! Riktigt mäktiga att se live :)

    SvaraRadera
  3. Haha nämen kikar du in här? Åh Gud jag vill inte ens veta hur helt jäkla awesome det var. Såg att du lagt upp ett filmklipp på Facebook. Ska kolla på det, ska bara se till att jag inte börjar gråta innan ;)

    SvaraRadera