lördag 21 juli 2012

Dags att leka leken "vems rum sover Johanna i tonight?"

Mmmmm är väl lite lagom nöjd över att bli utkickar ur mitt rum. Igen. Inte ens en vecka fick jag bo i mitt nya rum tills det var dags att ge det till någon annan, morrrr. Men det får väl bli att bara straighten up and fly right, bita i det sura äpplet och alla sånna fina metaforer- värdfamiljen älskar att ha besökare och särskilt när de kommit hela vägen från Nya Zealand och gästerna uppskattar alltid att de får mitt rum. Men lite tokig blev jag när jag än en gång fick dra fram en liten väska och re-locate i kidzens rum.

För nu har det blivit så att grabben sover inne hos föräldrarna, jag sover i hans säng vilket gör att, eftersom kidzen numera delar rum, delar jag rum med lilltjejen i helgen. Har väl sovit rätt gott inatt trots omständigheterna. Vaknade en gång 5.55 av att Matteo stormar in, en gång 6.55 då lilltjej vaknar och en gång till 7.55 när värdpapi "smyger in" och ska hämta kläder till kidzen. Hur sjukt är det inte att att jag kollat på klockan samma minut-tid varenda gång?! mitt omedvetna rockar fett. Uuuh hatade det programmet. Ni vet "Vi rockar fett, uh DaMööb, vi rockar fett!" Någon som minns? Nej........ nej..........

Ska sluta vara bitter......... NU!



Men så sitter jag här och hänger med Obi-Wan Kenobi (eller vem det nu är) och har inte så mycket att klaga på. Googlade nyss Star Wars charachters med tanken att jag skulle försöka lära mig lite vem som är vem. Vem är det på täcket egentligen liksom? Insåg snabbt att det var ett förlorat fall och att jag aldrig skulle lära mig allt. 

Idag är mina planer följande:

- Läsa klart min bok som jag har 100 sidor kvar på. Spänningen är olidlig!!
- Läsa Cosmopolitan och Glamour och fantisera om att jag är en chic tjej, boendes i NYC med ett fab lifestyle with shoes to die for.
- Måla naglarna i en neon orange färg. Visar resultat sen. xoxo fAsHiOn GirL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar