fredag 6 juli 2012

Himmelsblå längtan

Farmor och farfar har anlänt i huset och jag som trodde att de flög från Nya Zealand, tji fick jag när de berättade att de varit på kryssning runt om i Europa och besökt både Köpenhamn och MALMÖÖE! När de berättade om hur de gått längs gågatan, sett en H&M-butik, vandrat omkring här och där och jag stod och lyssnade typ såhär: :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) Jag vet inte, någonting inom mig bara vrålade FOOOORZA MALMÖÖ!! 

Nåja. Det var dagens dos av sentimentalitet och saknad av en skånsk storstad dränkt i regn vid sommartid. Sedan slog det mig att Falsterbo Horse Show snart kickar igång också?? Jag trodde att jag skulle vara helt knäckt och ha väääärldens Sverige-längtan men so far so good. Vem vet, om någon dag kanske jag ligger som en blågul hög på marken och längtar efter Strandbaden och gamla klasskompisar. Eller så gör jag inte det, jobbar på här, låter dagarna gå och har kul på mitt amerikanska vis här i min amerikanska värld :D

Tänka sig att det blev slutet av vecka även denna vecka. Helt otroligt att jag varje måndag tror att denna vecka aldrig kommer ta slut men så whooop står man där på en fredag! Eller njae det är torsdagkväll men så gott som fredag och imorgon blir nog en rätt chilledag. Så det ska firas med extra många podcasts ikväll.

PS. Såhär ser jag ut när jag hör killar från Australien prata:


och tänker mig att alla ser ut något sånt här:


MVH/ Bloggaren som tror att alla killar i Australien är snygga surfare :) :) :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar