måndag 30 juli 2012

Halv åtta hos mig

..... eller som jag tycker om att kalla det-- vad-det-nu-blir-för-klockslag hos mig.

Jaa-aaa idag är det alltså min tur att return the favor. Eftersom Sara bjöd på middag förra måndagen så bestämde jag att det ikväll var min tur. Kan ju inte skriva vad jag bjuder på IFALL en av brudzen kikar in för att kolla. Too bad suckerz, I think ahead. I sann mamma-anda har jag förberett det mesta och sitter här nu och kan ta're lite chillepill. Pilla navelludd för den som gillar sånt.

Idag var det en sådan måndag där jag inte ville skjuta mig själv när klockan ringde. Jovisst kom jag i säng lite sent igår och jovisst struntade jag i både dusch och städning men så kan det bli när det är OS på teve. Just igår visade de massa gymnastik och rätt som det var vad klockan tio över lite-för-sent. Men jag och kidzen har kommit bra överens idag! Nästan lite att jag nu inset att jag faktiskt kommer saknar dem lite då och då i framtiden. Jag menar, när jag är ute och reser, vem ska leka med dem då? Ska någon annan bara komma och ta över mitt arbete? Allt jag gjort? Allt jag lärt dem? Jag har format de små liven efter mina önskemål och krav, lärt dem saker JAG tycker är viktiga, lärt dem användbara fakta och kunskaper. Jag har tillochmed lärt dem bordsskick.......

Okej okej jag drar ner mig själv tillbaka till jorden nu. Och blir genast påmind av en liten ugn som piper och som talar om för mig att det är dags att laga *hemligt* annars bränner jag hela kalaset.

Det är bara såhär vi gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar