tisdag 17 juli 2012

It all comes down to this- I'm the ocean, you're the rain

Kan inte sluta lyssna på First Aid Kit!!! Gillar speciellt DEN HÄR och DENNA just nu. Men alla är bra. Rubriken är från låten Our Own Pretty Ways. Drömmer mig bort till när jag är någonstans i California, åkandes i vår bil, soligt och varmt ute, vindrutorna nere för lite frisk luft och härliga First Aid kit- låtar ur högtalarna. Och jag som vrålar ut texten så att alla blir irriterade. Det är rätt roligt faktiskt, Matteo bad mig sjunga när vi åkte i bilen för han gillar att höra när jag sjunger. "I feel like I'm sort of..... safe. And also I know that you are close because I can hear you." Ville nästan grina lite.

Annars är allt bra här. Lilla tjejen får inte nog av poolen och det är det första hon frågar om när hon vaknar på morgonen. I eftermiddag lovade värdmami henne att hon skulle ta en paus från jobb och följa med oss till poolen så det blir bra. Och hör och häpna, jag har packat upp alla mina saker!! Jaaa-aah då, allt är uppackat. Nästan. Jag har kvar mina underkläder i väskan eftersom jag inte har någon plats för dem, vissa saker ligger lite huller och buller men mina kartonger och mina väskor (förutom underklädesväskan då då) är borta. Såååå duktig jag är och tusiken mamma vad du skulle varit stolt över mig.


Dagens Johännah Rickläh:

Kläder: Klänning. Som är kortare än jag minns?
Frisyr: Uppsatt. Borste borta i flytt?
Dagens blommor: Vita, i plast.
Sak jag borde göra: Sänka luftkonditionering. Fungerade inte igår och nu helt plötsligt fungerar den för mycket.
Dagens teve-program: The Backyardigans eller Dora. Beror på vem av kidzens tur det är.
Njuter av att: Tjejen sover, Matteo leker och jag ska läsa bok.
Dagens onödiga fakta: Idag petade lilla tjejen sig i näsan så hon började blöda näsblod. Write it down. It's just that interesting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar