torsdag 19 juli 2012

Let the sunshine in

Jo igårkväll trotsade vi regnet och grillade smores hos Alisa, och fffyyyy vad gott det var. 

God morgon säger vi här i USA. Torsdagsmorgonen och jag sitter nere i köket och kollar på nör kidzen spelar sällskapsspel, alla regler bestämda av killen här som hatar att förlora. Stackars lillebruden har inte en chans att vinna, väen om hon ens försökte eftersom alla regler är i hans fördel. Det regnar inte längre men tror inte regnet är långt bort så idag har jag planerat att vi ska till ett barnmuseum inte så långt härifrån! Lugn nu, det är inte så tråkigt som det låter- det finns massa saker att leka med, de kan blåsa bubblor stora som hus, göra experiment och så. 


Så här ser mitt rum ut då va! Det är förvisso mindre än mitt gamla men jag inser nu hur bortskämd jag var med ett sådant stort rum. Kan nog säga att det rummet var större än vad min framtida lägenhet kommer vara! Men detta rum är mysigt och behagligt och när jag får lite lådor och hyllor kommer det bli fint det med. Den enda nackdelen just nu, är mina gardiner. Eller rättare sagt, faktumet att jag inte har gardiner. Jag har blinds på fönstrena men det hindrar inte dagsljuset frpn att komma in. Så just som det är på bilden, så ljust var det till exempel när jag vaknade till klockan 5 imorse. Något störigt men inget som inte går att fixa! 

Okej nog om detta nu, kidzen håller på att bli helt galna här inne och brottas med varandra och det tar nog inte lång tid förrän någon kommer med en blodig näsa eller liknande. Jag får borsta tänderna i racerfart och sen skynda oss ut innan något farligt händer här...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar