onsdag 4 juli 2012

God morgon 4th of July


Ah, åter tillbaka framför Matteos orange-gula vägg. Sov som en prinsessa i hans säng och ville inte gå upp när jag vaknade.... Så vilken tur att värdföräldrarna bestämde sig för att ta kidzen idag!! Med tanke på att det är 4th of July, USAs nationaldag för de som inte vet, så är alla lediga från jobb och värdföräldrarna är inget undantag. De ville ha lite tid med kidzen och våra besökare erbjöd sig att ta dem till lekplatsen så jag behövdes helt enkelt inte. Glädjeskuttade upp i min säng, låg och drog mig ett tag, sitter nu här och ska snart ner käka frulle i sängen.

Nationaldagen firas ju då inte på något litet sätt här i USA. Alla är lediga, de flesta butiker är helt stängda och såklart har ju alla affärer överallt gått loss på temat rött. blått och vitt och har haft det finpyntat för denna dag sedan en hel månad tillbaka. Vi ska upp till värdmamis väninna som bor lite längre bort och fira där. Men dit drar vi inte förrän i eftermiddag så tills dess chillaxar jag vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar