onsdag 25 juli 2012

Nej såhär ska det nog inte se ut


Jag blir så innerligt trött hörrni. Om ni tror att ni är trötta på att höra om hur mina solglasögon försvinner eller går sönder, hur trött tror ni inte JAG är som skriver om det? Och måste uppleva samma känsla av besvikelse, ilska och förvirring varje gång det händer????? Denna gång var olyckan framme i söndags när jag och Sara var på Chipotle och skulle beställa vår mat. Vo går ut därifrån lyckliga med mat i kassarna, jag ska dra av solglasögonen frön huvudet och sätta på dem och KNÄÄÄÄCK. Av kommer bara ena solglasögat. Någon matgäst vek sig säkert av skratt.

Men som tur är så dök ju ett par av mina gamla upp innan flytt och klok som jag är sparade dem för jag minns att jag tänkte "hmm OM något skulle hända med mina sprillans nya så har jag dessa som back-up". Ja de "nya" höll ju i en månad, typ samma tidsperiod som jag haft alla andra.

Igårkväll bokade vi lite fler hotell till våra septemberresor och pratade och drömde oss bort och önskade så djupt att september kunde komma liiite snabbare. Fixat nu är också campingplats vid Grand Canyon (vi ska sova i bilen) och hotell i San Diego. Positivt överraskade blev vi när vi kalkylerade fram vad vi spenderat hittills och också insåg att de flesta av våra hotell är bokade. Och hyrbil är fixat. Klart det finns mer pengar att spendera på resan men vi har kommit en bra bit redan!!! Och det är braaa!!!!!

Solen skiner och vi har varit på stranden på morgonen och kidzen lekte fint. Båda somnade i bilen men trots detta så skulle Matteo absolut under inga omständigheter sova lite middag. Vi får väl se vilken form han är i i eftermiddag, japp, i vanlig ordning ska vi till poolen i eftermiddag. Det bästa bästa med flytten- vi fick pool. Vår gamla trädgård hade jag bytt ut mot en pool anytime, any day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar