måndag 9 juli 2012

Lörda och sönda, bekvämt och bra

Landat i säng. Jaaaaaaaaa. Wow det spelar ingen roll vad man gör, borta bra men hemma bäst. Inte för att mitt nuvarande hemma är så mycket till hem- nästa vecka är det flytt och för att verkligen visa att det är allvar har värdföräldrarna slängt ut våra soffor....... Så nu sitter vi och kollar på TV sittandes i matsalsstolar. Bekvämt och bra ju?

Det var inte det jag skulle ta upp! Kan berätta om min helg istället! Så, i lördags bokade vi ju hotell och så i San Fransisco och planerade lite mer kring septemberresor. På kvällen hade vi tacos-middag här hemma, förmodligen sista gången tjejerna käkade middag i detta hus, innan vi drog in till City för partey-partey. Tyvärr blev det inte riktigt så roligt som vi tänkt oss och vi hade varken ork eller lust att stanna kvar till halv sex på morgonen så snabbt in i taxin hoppade vi och for raka vägen upp till Grand Central för att ta sista nattåget hem så att vi kunde åka till Alisa och mysa där istället. DET var bekvämt och bra!

Söndagen, trötta och lite slitna som man ju får vara på söndagar. Vi käkade lunch från Chipotle och satt under ett träd i parken och njöt av vår mexikanska lunch. Efter ett tag beslöt vi oss för att det var för varmt ute så vi åkte och såg Magic Mike på bio. Och nu har jag blivit hemskjutsad och ska byta om för jag har gått omkring i Alisas pyjamaströja hela dagen. Göra mig ren och fin och sen är jag nog inte sugen på att göra mer ikväll. Man är ju inte mer än människa och det låter rätt gött att bädda ner sig i sängen och läsa lite i min bok och lyssna på podcasts. Ladda upp för kommande veckan och mentalt förbereda mig för flytten på lördag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar