fredag 27 juli 2012

Att planera en oplanerad dag och sånt


Tjeeeeeenare där alla småbrudar. Läeget va? Jag har precis köpt en ascool gitarr som jag totalt slaktar med mina c00la solon, ska ni följa mä eller? Känns som en liten sån blick jag har i ögat....... Och med det läskiga meddelandet vill jag hälsa er alla goder morgon och tjatja. Välkommen hem pappa och familj från Tyskland. Hoppas ni hade det roligt, utan mig. På söndag kommer mamma och familj hem från sina resor så snart har jag HELA familjen hemma på plats i Sverige igen, där jag kan ha koll på dem och se vad de har för sig. 

Denna härliga fredag är änsålänge oplanerad. Det enda jag vet med säkerhet nu är att kidzen kollar på Finding Nemo, diskmaskinen är rätt högljudd och att lilltjejen vill bada i poolen. Är osäker på om jag vågar bada eftersom alla tevekanaler varnar för tornado och thunderstorms utan dess like och är det något jag lärt mig om vädret i USA så är det att det kan vända på ett ögonblick. Inte för att det hindrade oss igår, jag och mina 2 sköna brudz tog oss ett dopp i poolen i absolut pissande spöregn. Och blåst. Men det var härligt! Poolen var varm och regnet var kallt. Och atta i lägenheterna runt omkring kollade på oss och fattade inte vad vi höll på med men där badade vi och sprang tillbaka i våra dyngsura handdukar och skrattade. Hååå-håå-hååå

Okej jag klarar inte av att kolla på Finding Nemo. Jag drar alla repliker och Matteo börjar tycka att jag är störig. Dags för mig att dra på mig kläderna iallafall och sen dra ut på upptäcktsfärd med dessa två små. Förra gången vi gick på upptäcktsfärd, hittade vi en liten vattenström men en söt träbro över och en vandringsslinga i skogen. Idag tänkte jag att vi skulle gå och upptäcka skolan som ligger precis här runt om hörnan- vad kan den ha att erbjuda????? Och jo det blir nog pool efter det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar