fredag 13 juli 2012

Här har vi det. Två resväskor och en box full med saker. And I'm not done yet


Trodde jag var klar men kom på att jag har ungefär 6 par skor där nere och måste packa mina pyjamas-tshirtar och gamla träningskläder som luktar unken, gammal svett! Nej jag får väl slänga det mesta där med. Men lite klapp på axeln får jag iallafall, jag har bara lite kläder kvar, har rensat i alla lådor (och gjort megafynd, hehehhe) min byrå är helt tom förutom underkläder som jag behöver för fredag och lördag.

God dammit varför har jag så mycket saker?! Och strunt som jag samlar på mig. Efter att ha berättat för Sara igår att jag bara slängde alla kort och brev jag fått, fick jag dåligt samvete så jag fick så skamset gräva fram dem ur soptunnan igen. Inte för att det var så äckligt, jag hade mest slängt gamla brev från banken, meningslösa kvitton och sånt. Men inte blev det lättare att hitta mina brev för det! Nu har jag dem iallafall, gamla födelsedagskort, brev som mamma skickat lite då och då och ett brev från min lilal farmor :')

Älskar torsdagskvällar, vet ni. I mitt huvud har jag redan tagit helg och jag ser alltid på fredagen som en riktigt chill dag. Trots att jag förmodligen kommer ta hand om kidzen många timmar imorgon eftersom det blir slutspurten för att packning. Värdmami tyckte det var bäst att packa ner hela köket så från och med nu äter vi på papperstallrikar och har 5 gafflar, knivar och skedar som får lov att cirkulera. Två tekoppar fick också stå kvar till frukost imorgon.

Jag som tänkte att jag skulle ha tid att lyssna på massa podcasts och läsa många sidor i min bok ikväll..... Jag fastnade med helt ovettiga saker och vips så har all tid flugit förbi. Men som sagt, freda är alltid "chill" så det gör inget att jag är lite trött och seg, hehehhehe. Så, ska jag börja med podcasts eller med bok? Har en känsla att jag kommer fastna med båda och så sitter jag där klockan halv tre med boken uppslagen eller podcast i lurarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar