måndag 22 oktober 2012

Vilket plask! Vilket dyk!

Störtdyker ner i min säng!! "Splaash" kan man säga. Avverkade ett kort pass på café imorse och trivs fortfarande. Kunder- trevliga. Kollegor- snälla. Kakor- goda. När jag var fri därifrån gjorde jag det varenda Manhattan-bo verkade göra idag: bege sig till Central Park för att hÄNgA. Lyckades hitta en liten gräsplätt där jag placerade mig mitt i solljuset och bah njööööt. Okej ska sluta skriva om hur härligt det är att vara ute på hösten????

Sedan promenerade jag neråt mot Svenska Kyrkan där jag träffade andra svenska brudz. Vi fikade, hade quiz och delade med oss av våra favvisställen i City. Jag föreslog "mitt" café men även allas vår favoritrestaurang-- Risotteria, där de har så jävulskt smarrig mat. Pizza och risotto och.... *dreggel-dreggel*....... Kom på mig själv att bli lite nostalgisk och blickade tillbaka på alla gånger jag ätit där med min gamla brudz som nu är i Sverige. Hör ni det tjejer! Jag är sugen på Risotteria!! Och nu tillbaka i CT och söndagsplaner ser väl ut som följande:

- skrubba bort kombination av kaffe&svett från kropp
- kolla film eller möjligtvis serier
- plåstra om fötter som fått skavsår hit och blåsor dit

Från en dag i City förra året




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar