söndag 28 oktober 2012

Fruktar morgondagens magknip och får magsår av nästa veckas väderleksrapporter. Döper dem stormen till Frankenstorm har jag all rätt att få panik

Sitter här i soffan och tar tOoKiGA bilder på mä schälv. Det finns inget bättre än att äta gårdagens middag och slänga upp fötterna på soffan efter en "jobbig" lördag. Fick något pluggat iallafall, 2/15 klarrt! Måste erkänna, kanske känds det LITE roligt att plugga. Inte för att mathantering och hur olika köttyper bäst förvaras är något jag brinner för men jag kunde för förta gången se tjusningen i att plugga någonting som man tycker är roligt, intressant och värt att spendera flera timmars studering på.


Blir alldeles förundrad över hur jag i min Photobooth kan ta bilder som ser så långt ifrån hur jag ser ut på riktigt. Eller är det kanske bara jag så jag ser ut? Nåja. Familjen var ute och handlade tidigare idag och jag vet vad ni tänker. "Men vaah, det brukar dem väl alltid göra på en underliga tiden som en tidig söndagmorgon? Eller beställa hem varor för att slippa åka till affären?" Ni har så rätt mina kloka läsare. Men i veckan sägs det bli ordentliga stormar här så alla fmailjer på Amerikas östkust bunkrar upp med mat och vatten som om det vore slutet på livet. Tydligen fanns det inte en enda vattenflaska kvar och människor brottades om den sista soppburken. Vi får väl se hur illa det blir. Det enda jag vet just nu är att är rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar