tisdag 2 oktober 2012

För ett år sedan....

Om det är en tanke som alltid underhåller mig så är det att tänka tillbaka på hur allt var för 1 år sedan. Varför jag blivit fixerad vid just 1 år vet jag inte. Varför inte se tillbaka 2 år? 3 år?! Nej det kanske är lättare att minnas tillbaka bara 12 månader. Det slår mig alltid också hur mycket saker kan förändras, hur mycket man själv förändras, på ett år, 525949 minuter, 8765.81 timmar ja ni hajar. Som den här dagen för ett år sedan. Första oktober 2011. Då var jag fortfarande rätt ny i USA, hade precis lärt mig vart alla lekplatser låg, hittade runt i Darien, träffat nya vänner, satt med mitt gigantiska blåa paket med födelsedagspresenter hemifrån. Och bara att veta att jag inte skulle få fira min födelsedag med min familj gav mig en klump i halsen och tårar aldrig långt ifrån. Men nu!! Nu är det ju lugnt, känns inte lika hjärtskärande att vara ifrån familjen. Sen är det vissa datum som är speciella. Och låtar. Låtar som jag knyter till en person kan jag aldrig aldrig knyta upp.

September, 2011

Hahahaha Sophia!!

En gång i tiden 
kunde jag inte leva utan ett glas O'boy på morgonen.

Så vad har vi lärt oss av detta? Yours truly blogger har fäst sig vid diverse datum, låtar kommer alltid tillhöra speciella personer eller saker och en åerkommande tanke är "vad gjorde jag för ett år sedan?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar