lördag 6 oktober 2012

En megaförklaring på årets vidrigaste dag och ännu en varning

Till att börja med, grattis Erik på din 20- årsdag!! Visste du om att det är Kanelbullens Dag? Är det bra timing eller faller Kanelbullens Dag alltid på din födelsedag? Äsch du läser inte ens detta så jag tänker inte bry mig om ett svar.

Med det sagt, även om det var Eriks födelsedag, och jag skickade honom grattishälsningar telepatiskt, så hade jag en ÖVERJÄVLIG dag. Jag ska inte fördjupa mig allt för mycket men jag kan försöka sammanfatta.

- Nummer 1 så åkte ju Sara hem. Och det var väldigt väldigt tråkigt. Jag grät en lång stund och tänkte på hur sorgligt det faktiskt är att bli vän med någon och att vännen sedan åker iväg. Emotional förmiddag- minst sagt.

- Ni minns hur jag skrev tidigare att min Hotmail inte fungerade? Och hur jag inte kunde ladda ner några program till min dator? Nå, jag tänkte att jag lika väl kunde lösa det problemet denna dödsdömda dag när jag ändå inte hade något bättre för mig. Little did I know att jag klev i världens skithög eftersom jag får reda på att mitt Hotmail-konto blivit HACKAT och någon tjomme någonstans har hackat sig in i min dator som är i stor risk. Panikslagen ringer jag till pappa (stackaren) och vrålar något obegripligt om hur någon vill ha betalt 200 dollar för att fixa det. Djupa andetag var tagna och jag beslöt mig för att ignorera den personen och söka hjälp på annat håll.

- Alltså sitter jag där med en laptop jag har blivit informerad om kryllar av virus och "spionsjukdomar" där folk kan se alla mina aktiviteter. Vet inte vad jag ska göra, ringer runt och försöker få hjälp och äcklas lite av tanken att någon främling kan se vad jag gör på min dator. Kommer på att kanske kolla upp så att inget fuffens hänt med min bank. Där ser man ja, någon mystisk aktivitet jag inte känner igen och kan bara betyda en sak- bankkonto hackat. Rusa till banken, avsluta gammalt konto, öppna nytt.

Och där har ni det. En känslosam omtumlande torsdag som tack gode Gud ligger i det förflutna. Och det blir lite konstigt att jag sitter här och skriver om en torsdag och ni sitter och läser detta på en lördag, det blir ju helt snurrigt! Men så är det med det och jag kan lugna er och säga att min fredag var betydligt bättre. Mer om det ett annat inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar