tisdag 9 oktober 2012

Epic fail

Första dagen på nyjobbet! Min spontana reaktion är hur mycket jag gillar caféverksamheten. Tycker det är en betydligt roligare atmosfär att jobba i än en klädesbutik. Och det är mycket roligare att jobba på café!! Så med det sagt så gillade jag min korta arbetsdag idag. Killen jag jobbade med vaknade nog inte på sin bästa sida och det kändes som det skulle bli ett långt litet 3-timmarspass idag. Men efter ett tag (och några kaffe) så kom han till att bli rätt okej. Och han blev impad av mitt initiativtagade ;) Pluspoäng dirr mode.

Så varför epic fail då? Jo. så här är det. Om jag börjar klockan åtta på morgonen så måste jag gå upp rätt tidigt. Jag måste ta ett väldigt tidigt tåg, hänga på Grand Central för att inte vara 1 timme tidig till jobbet och sen ta tunnelbana ut till Brooklyn. Det tar sin lilla tid det. Och imorse när jag jobbar i , tja max en halvtimme, kommer chefen in och säger att jag inte alls skulle jobba idag. Jag jobbar imorgon. Han kan inte mena allvar, vrålar jag i mitt huvud. Jag dubbelkollade, nej trippelkollade igårkväll för att verkligen se till att jag läst det invecklade schemat och klurat ut att jag skulle jobba på tisdagen. Så fel det kan bli va? Så nu ska jag upp tidigt imorgon igen och jobba imorgon också. Fast jag har inte så jättemycket emot det om jag ska vara ärlig. Gillar att gå upp tidigt och tyckte det var skoj att jobba där idag :D

Och det är nog det ENDA stället jag någonsin jobbat på där man måste ha hatt på sig. Keps, mössa, hatt vad som men man måste ha nått på huet. Jag som inte bär keps så ofta ser detta som ett bra tillfälle att börja tycka om mig själv i kepa.



VET NI HUR MYCKET RESPEKT MAN FÅR MED KEPS ELLÖR?! Till och med när jobbpass var klart behöll jag den på och sicken KiNg jag kände mig som! Alla bara kollade på mig med beundran och deras respekt blandat med en smula skräck lyste klart i deras ögon när jag stampade högt i marken, stirrade iskallt fram och rappade mina sickaste lyrics. Nej vänta jag är ju inte Eminem.......?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar