måndag 8 oktober 2012

Raggare

Lite så känns det som nu. Jag går mest omkring och raggar upp folk. Inte på något romantiskt sätt alls. Så oromantisk det kan bli nästan. Jag lär känna nya människor, snackar mycket med främlingar, kanske känner någon en person som känner någon som behöver en roommate? Det skadar ju aldrig heller att vara trevlig! Men det är tufft att börja om på Ruta 1, det är det. Man blev så stabil i sitt nätverk man byggt upp men vet ni, jag har kvar det, bara inte i USA.

För att fortsätta mina raggaräventyr begav jag mig därför in till City för att gå till Svenska Kyrkan som passande nog hade ett möte för unga svenskar i New York. "Varför inte?" tänkte jag igårkväll när jag snubblade på evenemanget. Och vad lyckat det var!! Vi var ett antal brudar som presenterade sig själva, vi berättade lite vem vi var och hur länge vi varit i USA, våra intressen, babblade bara allmänt om livet liksom. En av brudarna som var där hade jobbat med Solsidan! Hur fräckt?! So anyways, nu vet alla där att jag också letar boende och prästen (som var skåning också, hey hey) sa att han skulle låta ALLA på kyrkan veta. *catchiiing* ekar det i mitt huvud så nu är det väl bara att vänta och se vad som händer :D


Och skulle hela helvetet braka loss drar jag bara till Maui en snabbis och surfar bort mina bekymmer :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar