lördag 6 oktober 2012

TJABBAtjenaFREDAG

Herre jävlar kan man få en konstigare start på sina 20 år? Fredag var bättre än torsdag, jag åkte till Apple Store och fick allt fixat. Köpte en extern hårddisk med helt otroligt mycket minne och ska föra över allt jag har på Macen dit och sen göra en fabriksåterställning eller något. Se till att Macen återföds för en ny start. Hela efermiddagen har bara suttits vid datorskärmen av och på för att kunna fixa med det här dumma hårddisken. Enligt Macen skulle det ta 4 dagar (!!!) att kopiera över allting men inte kan väl det stämma?

Käkar lite gomiddag med värdfamiljen, kommer tillbaka till skärmen och allt var helt normalt? "??????????!?" tänker jag och vafasen gör jag nu? Ska man kanske föra över allt nu? Har datorn "accepterat" hårddisken? Ska jag sätta igång och klista in alla bilder? Nej. Nej nej nej det går inte. Fattar ingenting. Testar för säkerhets skull att se om jag kan logga in på min Hotmail innan jag stänger ner skiten, ber den än en gång skicka ett nytt lösenord och vad tror ni inte händer. Tror ni inte att det bara sådär fungerar att logga in? What in the world?!??!!?!? Håller jag på att bli knäpp eller något och vad-i-tusan handlade hela torsdagens dilemma och drama om då när nu allt plötsligt bara funkar?!

Så nu tror jag inte alls att min dator är virusdrabbad. Både halvpappa hemma och killen i Apple Store att det nog inte ens är i närheten av så farligt som jag fick förklarat över telefon av Indian_boy_123 som jag ringde och frågade. Hårddisken orkar jag inte ens se på. Den dealar jag med imorgon och får åka tillbaka till affären och fråga vad tusan de är som försiggår.


Mvh,
snurrig-av-allt-bissart-som-händer-???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar