måndag 13 augusti 2012

Välvårdat hår sa du?

Mina vänner. Jag måste få dela med mig av mina problem. Jag måste lätta mitt hjärta och ventilera min hjärna och låta er veta vad jag går omkring och tänker på hela dagarna. Det började med bara några hårstrån på huvudkudden men de var lätta att bara borsta bort. Några dagar senare föll hår till marken när jag borstade håret och när det var dags för en dusch drogs halva frillan av med hårtofsen. Mina vänner, det här går inte att undvika längre......

........

JAG HÅLLER PÅ BLI FLINTIIIS!!!!!

AAAaaaaaaaahhhh. Jag skäms över min förvåning. Ni har ju sett bilder på min far- lång, ståtlig och inget (väldigt väldigt väldigt kortklippt) hår på huvudet och antagligen ligger det i släkten. Jösstaka Petter att jag inte förberett mig mentalt för det här. Hur ska det gå för mig nu? Vad ska jag ta mig till? Är det slut nu? Inge mera långt hår på huvudet?

ORON SLUTAR HÄR! Det är dags att ta tag i det här med hårdhandskarna och ta upp en ordentlig kamp mot hårstråna som tycks vilja fly mitt huvud likt en Svensson-familj flyr Thailand till vintern. Av den anledning har jag nu köpt på mig saker som sägs hjälpa vid "skadat" hår. Mm vi kallar håret för det- skadat.


Och se. Bara två dagar in på min hårstärkande kur och kan ni se skillnaden???!?!?! Mitt hår bara strålar och lyser upp rummet av dess styrka. Efter kvällens dusch fick frillan även sig en omgång hårolja som ska göra det silkeslent och fint. Denna fight ska jag inte ge upp för nu jädrar i mig ska jag få långt, fint, underbart, hälsosamt, vackert hår!!!

PS. Blundar för faktumet att mitt hår förmodligen slits ihjäl efter x antal omgångar av röd hårfärg.
PS 2. Ledig imorgon bitti. Woop woop. 

1 kommentar:

  1. haha nej har nog absolut inget med alla dina färgningar att göra, måste vara åldern lill-jojo <3
    Surf Hyddan ligger i Höllviken/kämpinge typ vid bärnstensmuset!!
    De har fortfarande inte skickat paketet, verkar det som, hoppas de får tummarna loss idag, annars så jäklar ;)

    Ska hälsa stor-jojo, visst är det helt sjukt att hon ska flytta så långt bort!!!
    puss o kram från ett soligt Malmö

    SvaraRadera