tisdag 7 augusti 2012

Alla trötta i hushållet idag. Kan bli en intressant dag


Inte bara jag som vill ligga och sova en liten stund idag. Båda kidz har varit ovanligt trötta denna morgon och det har bjudits på tårkalas och mindre psykbryt för de töntigaste anledningarna. Till skillnad från mig, när jag är trött, vill kidzen absolut inte ligga och kolla på film hela dagen. Det hade ju varit något- bädda ner sig i soffan, förmodligen kollar vi alla på OS eller kanske How I Met Your Mother och skrattar i symfoni åt humorinslagen. Neeej nej nej nu skenade jag iväg med fantasin. Var var jag? Jo just det. Istället för att vila när de är trötta ligger kidzen på golvet och gråter. Det är som de tävlar med varandra vem som kan få mest uppmärksamhet? 

Man ser ju inte mitt röda hår när jag ligger i sängläge men ni kan iallafall se min arm där i suddig bild. Just det läget har jag inte kunnat ha armen i på hela helgen eftersom jag stukade/vrickade/gjorde någonting konstigt med armen när jag gjorde min försa flickis på ett år. Det som hände var att jag var ute på promenad, gick till skogen där de har en enorm gräsplätt och jag fick ett gympasug och började stå på händer och hjula omkring. Funderade på om jag skulle våga slänga mig runt på en flickis och vem jag skulle ringa om jag bröt nacken? Gjorde några test-hjulningar och till sist byggde jag upp modet och satsade på min hjulning- bomflickis. för mycket gympatermer? Här är en ni alla förstår- AAAAAAJ MIN ARM!!! Kunde knappt röra den resten av den dagen men inte brydde jag mig så mycket, jag klarade fan min flickis! Jag var så fokuserad på att inte landa på nacken att jag lite glömde bort att hålla ihop armarna i min gympakonst. Men hey dudes, jag klarade det! Ska ge det ett förösk nästa helg, och då tänka på att hålla ihop armarna :) :) :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar