onsdag 22 augusti 2012

Lilltjejen gästbloggar!!


Hallå där va. Det är alltså jag som är Johannas lilltjej. Varför hon envisas med att ge mig smeknamn som "lilltjej" eller lillbrud" vet jag inte då jag faktiskt fyller 2 och ett halvt nästa månad men det kan vara för att behålla någon liten chans av anonymitet. Vad vet jag. 

Låt mig berätta lite om mig själv. Mitt favoritgosedjur är en sliten kanin och jag har extremt krulligt hår. Mina favoritsysslor är att rita handavtryck på papper, gå omkring med mina högklackade skor och härma allt min bror gör. Att klä ut mig i prinsesskläder är jag inte så förtjust i men trots detta brukar min nanny tvinga på mig en och annan klänning eller änglavingar. Då skriker jag högt för att markera mitt missnöje. Jag är rädd för alla typer av kryp och får jag bestämma film på teve blir det nästintill alltid Madagascar 2 och även om jag bara känner till en enda karaktär- Moto Moto- så skulle jag nog placera Madagascar 2 i min topp 5 lista av favoritfilmer. Att doppa huvudet under vattnet tycker jag verkligen inte om men det hindrar mig inte från att prata om poolen varenda dag. Nästa vecka börjar jag skolan och jag kan inte sluta prata om mina nya lärare och alla kompisar jag kommer få! Det kommer bli sååååå roligt trots att jag inte riktigt förstår att varken mamma eller nanny kommer vara där med mig. 

Nu hinner jag inte skriva mer för jag ska ut med min bror och mamma och bada i poolen. Min brors kompisar kommer också vara där men ingen av dem har en syster. Tror jag? Inget mig emot då jag gärna vinner över min brors kompisar med min gulliga frisyr och oemotståndliga charm. Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar