måndag 13 augusti 2012

Bloggerbabbel

Alisa är tillbaka! Hon har varit på semester med sin värdfamilj men är nu tillbaka i mina trygga armar och kommer hit ikväll och håller mig lite sällskap. Kanske blir det så att vi äter alla möjliga kakor, pasta, cupcakes, allt som innehåller gluten som vi annars inte kan käka när Sara är med. Klart det finns glutenfria produkter men vi kan synda i allt glutenfyllt utan dåligt samvete.

Stekarfrilla med olja i håret för att hålla det fint.
Allt för välvårdat hår nu ju.

Otroligt härligt att ha morgonen off, ifall ni ville veta. Kunde kliva upp utan stress, käka frulla utan att ha kidzen springandes i cirklar runt mig, gick till posten och skulle skicka paket. Hehehe det här är faktiskt lite roligt, jag skulle skicka underkläder som jag ju köpte i helgen till mamma och Malin. Och när man ska skicka paket så, måste man skriva vad paketet innehåller så att tullen vet. Stod och funderade ett tag på om jag skulle skriva underkläder, eller om jag skulle vara mer specifik och skriva trosor, eller kanske bara skriva att det var strumpor? Ärlighet varar längst och jag står för vad jag skickar så jag tog mental sats och hoppade ut för stupet och skrev underkläder. Misstänksamma blickar från postmannen gick inte att förneka.

När jag sedan skulle gå tillbaka hem började jag skriva, på min skruttiga telefon, saker som jag måste komma ihåg. Bara allmänt oviktiga saker- typ vad jag borde packa till resan, saker jag måste köpa innan, lite påminnelse om saker jag vill få gjort i veckan och så. Innan jag vet ordet av det har jag gått för långt och hamnat helt fel. Visar sig att det blev en lite längre prmenad hem än jag trodde så när jag kom hem, helt svettig och äcklig fanns det ju bara en sak att göra. In i poolen. Glassa där ett tag och sen hem och börja jobba. Sitter och chillar medan lilltjejen sover och Matteo badar med värdmami. #cashflow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar