fredag 3 augusti 2012

Förlåt kidz, att er nanny drar iväg er på alla sina upptåg

En sak mina kidz ska ha är cred för att de står ut med mig och mina konstiga idéer och upptåg. Vissa gånger går det lite fel men oftast får vi en rätt rolig historia från det. Idag började vi med en rätt oskyldig idé, nämligen att mata ankor. Jag lider av en liten ank-/fågelrädsla och tycker det är lite obehagligt när man ska mata den och flockas kring en. Men jag var villig att slänga min rädsla åt sidan, vill kidzen mata ankor så ska vi mata ankor! Dock var det inte ankor som var problemet idag utan jädra djävulsgäss! jag hinner inte ens ta fram påsen med bröd innan gåsjävlarna får syn på oss och går emot oss. "Kasta brödet lååångt långt bort" säger jag uppmanande till kidzen. Men det hjälper inte. Gässen kommer närmre och närmre och när en av dem stirrar mig i ögat, sekunder från en attack, slänger jag upp lilltjejen på sin cykel, drar Matteo i armen samtidigt som han desperat kickar iväg på sin sparkcykel och springer därifrån så fort vi bara kan."Okay let¨s NOT do that again! Jojo, I'm afraid of geese and ducks now. Just like you! :D:D" Great Johanna, nu är grabben rädd för ankor och gäss också. 

Så för att fylla ut vår morgon med något roligt bestämde jag att vi skulle gå upp mot New Canaan centrum och försöka muta med fika på Dunkin Donuts. Jag var rätt nöjd, äntligen kunde jag gå någonstans, traska på en trottoar och sånt men ha i åtanke att det var så jädra varmt ute. Vi snackar bastu heat. Och lite backar upp och lite backar ner. Jag trodde att vi skulle få några meltdowns från grabben men tänka sig, han klarade det fint! Lite klagande på att det var jobbigt i backen och att det var varmt men det kommer han undan med. Han fick till och med skoskav och skötte sig utmärkt! Jepp det här gör vi fler gånger kidz, vare sig ni vill det eller ej. Klarar man det en gång klarar man det flera gånger! *aPpLåDEr*

Drog med dem till lekplatsen också 
för att svalka oss på gungorna

Fökk yu guyz....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar