söndag 12 augusti 2012

Köngliga lördag och alla dess bilder

Så som ni vet for jag iväg med familjen till IKEA imorse. Hann knappt vakna till liv innan värdmami kom och knackade på dörren och frågade om jag kanske ville följa med. Upp och hoppa, in i bilen och där spenderade jag hela förmiddagen, drömmandes om min egen framtida lägenhet, alla fina rum på display som man bara vill kopiera rakt av. Och sen blev det köttbullslunch till frukost *blink-gubbe* och "Ballerina"kex till mellis. För det ett IKEA- besök är inte giltigt om man inte köper med sig någon mat hem!



Julbord på IKEA i december.
Aaaaaaahhh vad det var längesedan!!!

Eftermiddagen strosade jag omkring i Stamford, gick runt på the mall och slöspenderade pengar på lite blandat-- t-shirts, underkläder beställda av mamma och Malin, hårolja för mitt stackars hår och slog på stort och köpte gör-mitt-hår-starkare-piller. Nu jädrar ska det bli fin man på skallen min! Fick lite t-shirt-fnatt och köpte (som ni då ser) 3 st. Varför inte liksom? En svart, en som ser konstig ut men som är gammelrosa och en som också ser konstig ut men är den mest chockrosa t-shirten jag sett i mitt liv. 


Tro inte att det är slut än inte! För gissa vad jag kommer hem till, om inte ett stort grötn paket från min mor???????? Åååååhh hoppade upp och ner av lycka och kan inte komma ihåg när paket började betyda så mycket för mig. Det är som att man skickar kärlek. Man får kärlek på posten, vilken underbart gullig liten tanke. Ska vi se här nu, vad innehöll min gröna kuvert av kärlek då? Lösgodis, endast toppfavoriterna, naturgodis, endast toppfavoriten, decilitermått då mitt gamla gått sönder, åksjuke-armband som tydligen ska vara svinbra och perfekt för september, favoritMarabou och en handskriven liten lapp av kära mor min.



Mamma vet vad dotter gillar


Och det var typ min lördag. Värdföräldrarna är ute på middag och jag har precis stoppat om och sungt sånger med kidzen. Topp 5 på en myselördag är när man är helt själv och får välja precis vad man vill på teve!

2 kommentarer:

  1. OCH DU KLAGA PÅ MIN NATURGODISPÅSE!??!?!
    pfffft. jag gar iallafall 2 favvosorter..

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHHAHAHAHA!!! Den här är den ABSOLUTA favvisen, har fler olika sorter men mamma känner bara till den allra viktigaste sorten ;)

    SvaraRadera