fredag 10 augusti 2012

Ba chillar när kidzen har playdate


Jaah jeeo men tjenah vah här liggor jao oh baura slappar litta, dobbelhaukan oh jao. Tinkte se pu litta handboll, Svaaarge speilar va? Jäjäjä jah kan ente skrrriva meir på skuånska, fattar ni vah jah sagor?

Frågar mig själv varför jag aldrig, inte en enda gång, skjutsat honom till en playdate ever. Kan ha att göra med faktumet att han typ aldrig har en playdate men alltid lika trevligt när värdmami organiserar något med de andra mammorna! Tror det ligger lite också i att min grabb är lite för bekväm hemma för att vilja vara hos någon annan. Han älskar liksom sina leksaker hemma så varför åka till någon annans hus? Kommer ihåg alla gånger man haft kompisar som sovit över men velat åka hem efter halva kvällen av hemlängtan. Och hur jag vissa gånger blinkade bort tårar när jag låg på en madrass i någon annans rum men mest ville hem till mamma och pappa...

Nog om mina och Matteos hemmakomplex. Playdaten är rolig, de leker fint tillsammans och lilltjejen fattar inte riktigt varför kompisen inte vill leka med henne. Stackaren gav honom en inbjudan till tekalas och erbjöd honom massa fina väskor men vet inte, av någon anledning var han mer sugen på lite Star Wars Wii. Konstigt. Men badade i poolen hann vi också med innan skyarna började skvätta vatten på oss. 

Slappaste slappefredagen kan börja nu. Så fort jag kan ska jag kolla på How I Met Your Mother och bara glo loss. Efter det vill jag hitta någon annan serie att se på för jag SKA bli någon slags serienörd! Tips? Vill även fråga mina tiotusentals läsare om någon har roliga podcasts att dela med sig av? Vill fylla iPoden med podcasts till reseseptember och behöver lite nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar