måndag 16 april 2012

Svitten baora rinnor! som det så fint heter på skånska


Vare värmeslag här eller? Rätt skönt med värme men kände mig lite väl påklädd imorse i parken med långa jeans och långärmd tröja. Kände mig rätt uttittad när alla spatserade omkring i sina klänningar eller shorts eller kjolar eller vad ni nu föredrar så det var bara att svira om till en lite luftigare outfit när vi kom hem. Så som ni säkert förstod så lekte vi i parken imorse, 2 timmar bara flög förbi! Vi byggde sandslott, det åktes upp och ner för rutschekanan ungefär 4 miljarder gånger och kidzen fick för första gången åka snurregunga! Shit vad det tog mig tillbaka till lilla-Johanna-tiden, cirkus 6 år gammal i kö till snurregungan på Falsterbogården. Alltid lika roligt tills det en gång var en kille som kräktes..... Not so fun.

Har placerat min bak i en solstol utomhus, Sophia sover och Matteo kollar på teve. ????? !!!!! TEVE. Han har en tendens att dra till med olika historier om varför han inte borde göra det ena eller andra. Som en gång när han "inte kunde blåsa på sin mat som var för varm för då förlorar han energi så orkar han inte gå på tar kwan do senare på kvällen" Tror ni jag ansträngde mig för att inte brista ut i skratt? Idag var det något om att han inte kan vara ute för han blir så varm då och då måste han ta tabletter och allt vad det var. Jag orkar inte bråka med honom så han får bli där inne medan jag sitter här och fångar lite solstrålar. Bort med denna vinterbleka hy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar