onsdag 18 april 2012

and it's hard to dance with the devil on your back, so shake him off, whoooaaa

Sitter redan utomhus och leker med kidzen med Matteo som tjatat om mer hide and seek. Grabben är lite hopplös att leka med, han gör nämligen sina egna regler. Man ska jaga och kittlas, man har en tidsgräns på hur länge man kan bli jagad och plötsligt har han döpt om leken och gett den ett eget namn. Och att förlora finns inte på hans karta, förlorar han så var det bara en testomgång. Så därför kändes det gött att vinna över honom igår när vi hade fotbollsmatch, först till 5 vann. Jag vann med 5-1. Alla fotbollare hade blivit imponerade av mina skillz. Zlatan, Henke Larsson, Kim Källström och allt vad ni heter, I made out country proud. 

Vi började morgonen med lite pyssel och gjorde födelsedagskort till kusiner i Nya Zealand. Kan man öva upp sin kreativa sida? Tyckte väl det var lite halvtrist att sitta och rita och göra kort först men efter ett tag kändes det rätt roligt. Kanske ska börja göra egna kort och skicka till folk i Sverige? Jag gjorde ett kort till Matteo och han gjorde ett till mig där det stod att "jag var den bästa nannyn" och "tack för allt jag gjort". Vet inte om han menade det men det värmde i mitt lilla hjärta. Okej jag får snespel på grabben som tjatar om hide and seek, jag klarar inte pressen!! Nu leker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar