fredag 20 april 2012

efter regn kommer solsken


Ooj oj oj oj vad jags er arg ut. Så ilsken? Vill bara sticka fötterna i ansiktet på er och meddela att mina fötter än en gång är smutsiga. Döljer det för er med att dra på strumpor. Sprang omkring barfota hela eftermiddagen och trampade på både den ena och andra vassa pinnen. Och angående rubriken- snälla påminn mig om det lite oftare. Nu blev det faktiskt soligt efter morgonens regn men om man bortser från vädret! Påminn mig om att det kan börja som en pissig dag men det kan bli en bra dag iallafall.

"åååh vilken jobbig dag det kommer bli idag" klagar jag först men så visar det sig att det blir en rätt bra torsdag! Om man bortser från att Sophia just nu bara gnäller och surar och tjurar men vi skippar det snacket. Det ska inte bli för mycket mammabloggande här inte. Matteo hade, till sin extrema lycka, en play date idag. Och inte bara med en kompis, utan två!! Sara och W kom hit också och efter några om och men lyckades de leka rätt fint ihop. Grannen kom över med sin lilla tjej och hjälp vad mycket barn vi plötsligt hade i huset! Vips var klockan 5.30 och vi fick skynda oss med att ge kidzen middag.

I skrivande stund sitter jag och proppar magen full av cashewnötter. Kommer snart få jäveligt med magknip och svära att jag aldrig mer kommer äta nötter! Sen kommer jag bryta det löftet inom en väldig snar framtid. Och mamma om du läser, jag köpte Veras jeansjacka och den ska skickas ASAP, ska bara köpa jordnötssmör som du också ville ha, fnizz fnizz fnizz. Äntligen fredag imorgon. Älskar denna snart-fredags-feeling som väller i kroppen. Go feeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar