tisdag 10 april 2012

måste få ångest-a loss på er lite

Det känns som ett dåligt tecken när det är tisdag och man redan tycker det börjar bli dags för helg. Känner mig helt stirrig i kroppen, kan inte slappna av och går omkring och oroar mig för en massa saker. Värdmami är fortfarande rätt sjuk, hon är jättestressad med jobb och det känns som att hon är arg på det mesta för tillfället. Försöker att inte ta det personligt, alla kan vi ju ha dåliga dagar? Men mitt huvud kan inte slappna av och det känns som att jag aldrig hjälper tillräckligt.

Matteo är fortfarande hemma från skolan (men ska nog dit imorgon, tack gode Gud) så jag lekte med honom och Sophia hela morgonen. Gulligaste Sara svängde förbi snabbt också med en bukett blommor som tack för hjälpen igår! SÅ HIMLA SNÄLLT !!!!!!!!! Tänkte att det vore bäst om vi alla kom ut ur huset också så att värdmami kunde få vara lite själv så idag fick Matteo följa med till tisdagsmusiken. Hemma nu iallafall, lilltjej sover och Matteo spelar Wii. Och lilla mig hittar ni här.

Och som att jag inte kände mig dum nog för värdmami så vill jag fråga henne när jag kan sluta idag. Helst hade hon nog velat att jag jobbade tills båda kidzen lagt sig ikväll, och det hade jag gärna gjort, men. MEN. Familjekompisar från Australien är på semester i City nu och vill gärna mötas upp på middag!!! Och slutar jag klockan 7.30--> inne i City sent--> sen middag--> sent hem--> sent i säng och helt död imorgon, ännu en dag när värdmami behöver MASSA hjälp.


MVH// Hon som klagar en massa. 
Och som dessutom har lungor, hals och lillenäsan fylld med slemmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar