söndag 15 april 2012

big city life

Tjäääänare. Klockan är halv tio och jag kom hem från City för bara några minuter sedan. Fick äntligen träffa familjevännerna som flugit från Australien hela vägen hit bar för att träffa mig! Eller inte. De var ju här på semester och idag var deras sista dag i City innan de fortsätter bort till Las Vegas och sen vidare till L.A. Och det var så kul att se dem! Vi träffar dem inte så ofta och ibland har det väl gått något år eller två eller tre mellan gångerna men varje gång känns det helt naturligt liksom. Som att vi bara fortsätter där vi avslutade sist, with a flooow.

Nu till musikalen: Priscilla! FY vad rolig den var. Riktigt riktigt rolig att se på och vilken show det var. Lite  sammanfattat kan jag förklara vad den handlar om- drag queens i Australien. Så kort och gott var det. Kolla filmen här så ser ni själva:


Tanken var att vi efter showen skulle käka middag någonstans men det blev tyvärr inte så eftersom Emma, ena familjekompisen, plötsligt mådde jätteilla. Vi sitter och väntar på vårt bord, Emma säger att hon mår lite illa, går ut och tar luft och när vi kollar ut genom fönstret står hon med huvudet i soptunnan. Så de åkte tillbaka till hotellet. Och vad gjorde jag då? Jo jag satte igång iPod och bara gick. Bara gick och gick, köpte en macka som middag och åt på den medan jag bara pomenixade omkring precis vart jag ville. Så lite schlut i bena' är jag nu. Ska sova ordentligt och ladda för morgondagen som bjuder på ungefär exakt samma! Förutom illamåendet då.... Det skippar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar