måndag 16 april 2012

dags att passa barnen

Klockan är 8.52 och värdmami för några minuter sedan gått ner till källaren för att jobba. Hon var ju sjuk hela förra veckan så hon har rätt mycket jobb tyvärr. Kidzen har fått amerikanska pannkakor till frulle, jag åt upp Sophias rester och käkade min egen frulle och vi är någorlunda redo att sätta igång denna måndag. Det är varmt som tusan ute men Matteo verkar inte särskilt pigg på att göra något riktigt än utan vill bara ta det lugnt och kolla lite på teve. "Tråkmånsigt" tycker jag men jag får påminna migsjälv om att han har lov och vad brukade jag göra på lovet? Oftast ligga och kolla på teve i pyjamas till klockan 3. Så jag får väl ge med mig och låta honom slappna av, att få se på teve en måndagmorgon är ju trots allt lite lyxigt. Suck, nu bråkas det om vems tur det är att välja program. Hatar att vara domare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar