måndag 2 april 2012

på mä brillerna!


Har i ärlighetens namn varit fruktansvärt slarvig med mina glasögon. Oftast glömmer jag bara bort att jag har dem och sitter man så bekvämt i soffan orkar an inte gå upp och hämta dem alla gånger. Så det är det tur att ha lillsyrran här som kan påminna mig om att jag måste börja använda dem!

Är helt slut i benen idag. Äntligen kom vi iväg till Woodbury Commons, den där stoooora outleten in the middle of nowhere New York State. Vi fixade allt med bilarna och stack hemifrån lite innan nio. Plocka upp Sara, hämta hyrbil och sen var det bara att tuta och köra! Inte helt utan drama förstås, jag missade såklart vilken exit vi skulle av på. Det enda värdpapi sa till mig att inte göra- "whatever you do, don't miss the exit!" Tillslut kom vi rätt och fick ändå in ett par goda timmar bland butikerna. Kom hem med lite nya brallor, skor, massvis med örhängen, tunika, två tjocktröjor. Så nu får det vara slut på slösandet och återgå till mitt sparläge.

Och snart åker mina besökare hem, det ska ni veta är riktigt BUHUHU. Att dessa dagarna har gått så snabbt! Men vi har lite tid kvar tillsammans så jag ska inte deppa ner mig riktigt än. När de flyger hem på tisdag är det bara två ynka månader tills vi ses nästa gång och om månaderna fortsätter gå i samma fart som de gjort hittills kommer Juni månad vara här before I know it *snap* Laddar för en ny vecka, April, varmt välkommen och nu ska det söndagsmysas ordentligt här! God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar