onsdag 11 april 2012

back in the sköna gröna


Heeeeeej frååån eeen dryyyg tjeeej. Praaataar lååånngsaaaamt ooch drrrraaaarrr uuuutt påå aallllaaa ooooooorrrd.....

???? Hej. Har gått och varit frusen exakt hela dagen och alltså längtat MYCKET efter den stund jag bara kunde kick back och lägga mig i sköna gröna och skriva till er litta. Vill gärna att uttrycket sköna gröna ska fastna någonstans. Så alla bara vet, min säng är sköna gröna. Även när den inte är bäddad med det förskräckligt färgade överkastet så ska det ändå vara Sköna Gröna.

Idag fick jag äntligen se mamma på Skype också!! Det var flera evigheter sedan sist men idag fick jag se hennes vackra, solbruna ansikte. Verisen fick jag också hallåa till men inte helt oförväntat så var mammas hudfärg något mörkare. No surprise there, ingen kan tävla med henne. Men de berättade om sin härliga semester de haft nere på Nya Zealand, berättade om hur de tagit det sååå lugnt och haft det såå skönt. Men det unnar jag min mamma, för hon är bäzt.

Värdmami har det inte lika bra dock. Läkaren igår konstaterade att hon har bronkit. Givetvis googlade jag det och kollade var det var för sjukdom och kan vidareberätta att det är en sjukdom i lungorna, man har massa slemm i hals och lungor och måste hosta upp det. Mina tankevägar gick genast till migsjälv och allt mitt slemm i hals och näsa. Finns det en lightversion av bronkit? Bronkit-light?

Googlade det också men hittade inget. Jag är väl bara sjuk med den gamla tråkiga "förkylningen", jag då. Börjar må bättre så ska sluta klaga. Ser istället fram emot en alldeles ypperlig tv-kväll! Börjar med,..... åh nu har jag glömt vad det heter. Ni vet det programmet med massa gamlingar som lurades och busade omkring med folk? Mm den amerikanska versionen av det går ikväll och sen..... Ciminal Minds!! RYKANDE FÄRSKA AVSNITT. Aaaaaaaaaaahhh vad gött jag ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar