onsdag 4 april 2012

angående mina onsdagskomplex


Onsdagen är kommen. Min jobbigaste dag. Egentligen är den lik alla mina andra dagar rent jobbmässigt men ändå... There's something about Wednesdays. Det hela började runt den här tiden för två år sedan. Jag gick tvåan på gymnasiet, onsdagar var min längsta dag i skolan, jag hade alltid mycket läxor (gällde inte bara onsdagar) och det var bara en jobbig dag. Jag minns en onsdag speciellt. Det kan ha varit en av mina värsta dagar bara för att ALLT gick fel denna dag. Jag skulle passa båda mina yngsta systrar, jag hade haft en jobbig skoldag, jag missade bussen hem, jag lagade ett nytt recept som var apkomplicerat, ingen tyckte om maten efter att jag slavat i köket, jag spillde ut välling över hela golvet och som pricken över i:et fick jag reda på att Lady Gaga (som jag då älskade) skulle spela i Malmö till hösten... men biljetterna var redan slutsålda. Ändå sen dess har onsdagar bara varit en pain-in-the-rumpa- day bara för att. 

Men inte idag!! Efter att ha delat med mig av mina onsdagskomplex till Sara igår så bestämde jag mig för att ändra min inställning till onsdagar. Enligt Sara är onsdagar lilllördag som ska firas och onsdagar är kuliga dagar. Så. Idag är onsdag, det är soligt och fint, jag och lillan har lekt i parken under förmiddagen och det känns som en bra dag. Sitter bara här framför datorn och väntar på att den lilla bruden ska somna. BRA ONSDAG.

Än en gång sitter jag på Skype med Malin, varsin sida skärmen, varsin sida Atlanten. Men jag klarar mig. Trots allt inte långt kvar till juni :)))) Har också tänkt att jag ska göra en ny "musikvideo" Dels för att jag fått många roliga kommentarer om den men mest också för att den var så jävulskt rolig att göra. Kan sitta och kolla på den och tänka "håhåhå, jösses vad jag är skojig!"Så en till sån får'e bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar