fredag 27 april 2012

mina händer luktar vin

Anledning? Vinflaskan har legat och droppat hela dagen så hela köket luktar vin och allt mat har också fått sig en skvätt. Inte första gången någonting i vår kyl läcker, en gång var det Matteos vitaminer som hade tappat locket och allt luktade plommonsaft och kanel. Fast värst var det kanske när ett paket kyckling gick sönder och det var kycklingjuice överallt. Det var näzty.

Nu är ni ordentligt upplärda om vårt kylskår dårå. Vi bytar samtalsämne. Jag som bestämt mig för att ha en bra dag hade faktiskt en helt OK day. Lilltjejen har varit på lite halvtaskigt humör men oroa er inte jag har svaret. Kindtänder. Jag la henne i mitt knä idag och bad henne gapa stort och minsann, där allra längst bak, två GIGANTISKA tänder på G. Kan inte vara särskilt bekvämt eller smärtfritt. Men det är ingen ursäkt- man kastar inte sin mat på sin underbara söta rar nanny! Mmm, vi hade en minst sagt händelserik lunch idag.

Ibland är jag helt övertygad om att hon är djävulen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar