torsdag 5 april 2012

i sjukans eviga tider


Tar det aldrig någonsin slut eller är det alltid "något som går"?? Så fort man blivit frisk från den där förkylningen stöter man på någon med halsont och plötsligt är det "något som går" igen. Alltså sitter jag här och suger på en Zyx- halstablett som jag fick medpackat av mamma när jag flyttade hit i augusti. Kom att tänka på hur längesedan det var jag tog en halstablett och hur längesedan det var jag käkade karameller!! Minns att min farmor alltid tog med sig speciella hallonkarameller som var mina absoluta favvisar.

Värdmami har precis rusat ut ur dörren för att fika med några vänninor och lilla tjejen sover. Igår fick vi lite oväntat en sovgäst här hemma också. Hehehehe det hela är rätt random- det är värdpapis kusin som ska vara här några dagar. Han hade först sagt att han skulle komma runt den 10 april men ringde till värdpapi igår och sa "eeh ja hej, jag har blandat ihop mina datum en aning. Jag är i New York nu, är det fortfarande okej att jag sover hos er några nätter"?

????????? Varken jag eller värdmami är riktigt säkra på hur länge han ska vara här och eftersom vi inte hunnit tvätta sängkläderna nere till källarsängen fick han sova i Matteos säng med Star Wars täcke. Så nu sitter jag och oroar mig för om han kommer hem från sin dag i City nu, då måste jag ju sitta och vara trevig? Och kanske bjuda på lunch? Eller fika? Nej men alltsåå stanna i City du så kan jag sitta själv och njuta av att vara här bara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar