torsdag 5 april 2012

"jaja jag kan sy" sa hon som inte kunde sy på en knapp

Det finns mycket jag är bra på. Jag kan inte riktigt lista EXAKT vad jag är bra på men det måste ju finnas något jag är förbaskat bra på. Sen finns det mycket jag inte är bra på. Den här listan är betydligt lättare att göra. En sak jag inte kan är att sy. Trots alla timmar jag spenderat i sysalen när man hade syslöjd så nääe att sy är bara inte min grej. Sy på knappar funkar inte heller, sy ihop ett hål på det enklaste sättet är också helt värdelös. Hehehe minns en gång när jag tappade en knapp på mina shorts och jag satt och skrek och grät på den förbaskade knappen som inte ville sys på som jag ville. Det slutade med att Malin sydde på den medan jag stod i hörnan och tjurade.

MEN IDAG!! Denna speciella onsdagsafton överträffade jag migsjälv när jag bestämde mig för att renovera mina jeans genom att ta sönder dem. Klippa lite hål, slita upp dem här och där. Så den senaste timmen har spenderats på golvet med jeansen i knäet och klippt lite här och dragit lite där. Och vad har detta med syteknik att göra? Kanske inte så jättemycket men jag sydde ihop lite hål som blidde lite fel och det blev riktigt *fejnt resultaut!* Så händigt av mig att slita sönder mina jeans sådär braigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar