fredag 6 april 2012

glad påsk ska ni alla ha!

Jösses är det påsk?! Förutom allt påskpyssel som varit i affärerna sedan februari så känns det inte särskilt påskigt.... Inga påskägg målas här hemma, inga gula fjädrar på björkris eller något pyssel överhuvud taget. Inte för att jag varken är storpysslaren eller den som firar påsk men lite trist känns det ändå utan dagisgjort pyssel. Godisfyllt påskägg har jag iallafall så jag klarar mig denna påsk också. Bara godis godis i mängder- that's what easter is all about.

Vi har sjukstuga här hemma fortfarande. Sophia ligger och sover och Matteo sitter med sin feber och värdpapis iPad och spelar krigsspel. Ligger här i soffan mittemot och är rädd för att bli smittad för jag vill minsann inte bli sjuk! Sånt tramseri har jag inte tid med. Så nej om ni ursäktar ska jag ge Matteo lite medicin och försöka få honom att äta något. Hehehehe han käkade korv med bröd till frukost. Visst är det härligt när man får göra som man vill när man är sjuk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar