lördag 7 april 2012

i cried yesterday because yesterday was a bad day. but you know what, fuck that day. That's why God or whoever creates new days

Somebody creates new days so that they can be good days. Good todays, we like good todays. 


Och idag är en good today! Inte mycket av dagen har passerat i och för sig men det känns som att det kan bli en väldigt bra dag idag. Fick inte mycket sömn inatt mellan Matteos hostattacker, Sophias skrik och vår gäst som snarkar i rummet brevid så denna påskmorgon ska jag bara vila lite. Se på film, kanske få någon liten sovminut där någonstans. Jag ska bara ta det slappe under förmiddagen iallafall för resten av dagen lär vara fullt ös. Det ska ätas hejdå- middag (största nackdelen med aupair- livet) det ryktas om beerpong någonstans och så försöker jag smitta av min dansbugg till alla andra så att vi kan dra in till City och festa litta!

Måste hela tiden påminna migsjälv om att det är påsk. Som sagt är det aldrig något jag riktigt firat men detta året känns påsk bara lite extra inte-speciellt. Jag och värdmami har fyllt kidzens påskägg som Malin gav dem från familjen hemma. Första gången Matteo gick på äggjakt var hemma hos oss i Sverige när han var typ 4 och han berättade om det igår! Jag hade helt glömt bort att han ju faktiskt varit hos mig i Sverige och hälsat på. anyways han var som eld och lågor så även om de redan ätit upp godiset i påskäggen så fyllde vi dem igen och imorgon ska de gömmas. Vi köpte också gigantiska varsin gigantisk chokladhare till dem. Lite onödigt kan jag tycka med tanke på att Sophias hare fömodligen kommer mögla innan hon tagit sig igenom hela men... är det påsk så!


Och en bild på bra brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar