tisdag 6 mars 2012

that was then and this is now

Börjar med att gratulera Sara som varit i USA i 6 månader idag! Grattis ditt lilla troll.

Och jag har också varit här i 6 månader, typ. Sista augusti kom jag ju så ja, typ ett halvår, lite mer. Dagen i ära har jag försökt klura ut lite vad som hänt här hemma, vad har förändrats sedan jag kom och så vidare och så vidare. Så för 6 månader sedan såg det ut såhär:

... The Backyardigans var det enda program kidzen såg på. Sophia började få sina sista kindtänder. Matteo hade precis börjat skolan. Han hade 1 storlek mindre i skor än vad han har idag. Man kunde gå klädd i shorts och linne. Sophia sov max 1 timme under lunchen. Jag hade precis upptäckt låten After the Storm, Sophia hade platt hår. Jag lärde mig köra bil med automatisk växel. Sophia kunde inte gå i trappan.  Värdpapi var hemma hela veckorna. Jag köpte min älskade MacBook. Jag åt bagels till frukost varenda morgon! Nya Zealand vann VM i rugby. Sophia var bara 17 månader. Matteo frågade alltid vad jag hette. Jag fick 2 gratisbiljetter till en comedy show inne i City som jag fortfarande inte använt. Det enda ord Sophia kunde säga var "Mummie". Jag hade inte ätit på favoritrestaurangen, thaistället!! Matteo hade lila bälte på taekwando. Värdmami lagade inte all mat i mikron. Matteo hade bara 20 glosor att lära sig varje vecka, nu har han 50. Jag kontaktade Svenska Kyrkan i City för att försöka träffa kompisar. Min enda kompis då var Ana, den gamla nannyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar