torsdag 29 mars 2012

oh it's healing, bang-bang-bang. I can hear your canons call. You've been aiming at my land, you're hungry hammer is falling

.... and if you want me I'm your country. If you win me I'm forever. Oh yeah.


Alltså är det DEN HÄR som jag lyssnar på hela dagarna. Kan bara helt spontant utbrista i ett "YOOOU FIIIL MYYY HEEEEAART, YOU KEEEP ME BREEEAATHIING" Bara sådär. Kanske för att det är, enligt mig, den starkaste raden i hela texten. Det känns så fint på något sätt. En riktigt fiiiin känsla.

Se på mig, här sitter jag och skriver om hur mycket jag älskar en låt när jag egentligen har massvis att skriva. Dagen har varit lång. Lång och jobbig. Ångrar mig direkt- de sista två timmarna var H-E-L-L. Sophia har varit världens lekängel hela dagen och Matteo var på riktigt bra humör efter skolan. Sen hände ta kwan do. Jag vet inte om det var något i badvattnet denna eftermiddag med båda kidzen blev helt plötsligt väldigt missnöjda med i princip allt. Slänger du sen in lite skrik, tårar och en Johanna med ett nyfunnet tålamod så har du de sista timmarna där framför dig. (krydda med en hungrig lilltjej för bästa effekt)

Men mina besökare fick mig på gott humör igen. Vi åkte och hyrde en film på bibblan som tydligen skulle vara jääääätttterolig. Så rolig var den inte och de båda somnade gott i soffan efter cirka 45 minuter. Så jag beslöt mig för att stänga av och komma upp till min grotta och blögga av mäh litta. Och nu är jag här. Redo för sömn. En dag kvar sedan långhelg. Hååålll uuuuuut Johanna. Hååååålll uuuuuttt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar