fredag 30 mars 2012

hela torsdagen är borta och det är inte förrän på kvällen jag kan sitta ner och blogga


Men jag är rätt glad ändå. Tusiken, idag var min sista dag för denna jobbvecka och det kändes. Allt har varit upp och ner och hursomhelst idag. Vi kan lista hur dagen sett ut:


  • Matteo halkar på golvet och slår sig
  • Sophia ramlar ner från soffan med huvudet före och har en bula i pannan som bevis
  • Sophia ville inte sova idag
  • .... och var alltså skrikig resten av dagen
  • Värdmami missade tåget så vi fick slänga oss in i bilen och hämta henne
  • Lilltjejen tycker det passar bra med ett totalt psykbryt i bilen påväg hem
Låter kanske som en lite pissig dag. Och tro mig, någon gång under dagen tyckte jag att mitt liv var det pissigaste på hela jordklotet. Men sen vände det när jag bestämde mig för att vara snäll mot värdpapi och baka morotskakan som han älskar (och jävelen vad god den är!!) och underlätta för värdmami och städa undan hela köket. Och laga middag så att hon slapp tänka på det. Ändå rätt okej dag. Men nu ska jag stupa i säng så att mina ben orkar traska omkring i City imorgon. Ska försöka ta med kameran så att jag åtminstone kan knäppa EN bild på mig, Malin och Calle som jag kan kolla på en regnig dag i framtiden........ PUSS OCH GODNATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar