fredag 23 mars 2012

de sega minuterna innan helg


Puh. Det blev en jobbigare eftermiddag än jag trodde. Skulle egentligen få vara ledig några timmar på eftermiddagen, så jag sprang lite på löpbandet och tog en välbehövlig vattendusch. Svettduschen var ett faktum efter bara några minuter. Ayways, bestämde mig sedan för att följa med och hämta Matteo på skolan och på vägen dit fick värdmami reda på att hon och värdpapi måste åka in till City för kvällens festligheter 2 timmar tidigare. Hon fick alltså väldigt bråttom helt plötsligt. Så jag tog kidzen, vi lekte med cyklarna och blåste bubblor. Mata, bada och nu är det bara minuter till lillans läggdags.

Har hållt på att plocka undan hela eftermiddagen samtidigt som jag gett ungarna mat, badat dem och gett den ena sin nappflaska. Alisa och Sara kommer och hålelr mig sällskap ikväll och då kan jag inte ha ett hus som ser ut som vet-inte-ens-var-jag-ska-börja. Vika tvätt, stryka sängkläder, diska, plocka undan alla miljarder leksaker...... Nu är allt fint iallafall och jag kan ta ut min helg lite i förskott. Imorgon väntar A&F på förmiddagen och annars nothing planerat. Ännu. Fest? Hare gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar