tisdag 30 augusti 2011

johanna e. rickle är en märklig liten figur

Jupp, så är det nog. Här ska vi se, vem är hon, den här mystiska bloggaren?

- Jag tuggar yoghurt. Kan låta lite konstigt men det är sant. Jag liksom idisslar som om kag tuggar på den. Och drickyoughurt är helt omöjligt att klunka, man måste tugga först!

- Jag hatar att åka taxi. Kan tyckas lite märkligt iomed att jag ska till New York, taxibilarnas stad! Men jag är alltid så rädd att chaffisen ska döda mig. Han/hon får aldrig aldrig aldrig släppa mig vid mitt hus för då kan de komma tillbaka och döda mig. Jag säger aldrig mitt namn om någon ringer mig och jag sitter i taxin och jag skriver oftast hejdå- sms ifall något skulle hända.

- Jag har alltid en toffs på armen. Inget konstigt med det? Njaa. Jag har alltid en toffs på min arm men jag använder den aldrig för dess syfte. Jag sitter alltid och leker och pillar med den och frågar någon "har du en toffs jag kan låna" vill jag helst svara "nej tyvärr" för det är liksom den speciella toffsen! Har ju givetvis haft flera olika toffsar med tanke på att jag tappar bort dem hela tiden och varje gång är det samma tunga förlust.... tills jag hittat en ny det vill säga ;)


Toffsen som är da shiet

- Kan lyssna på samma låt i två veckor. Ingen riktig nyhet men ändå- that's me!

Dagens låt, si!

- Sitter alltid med ett ben uppe när jag sitter på en stol. Och såg i somras att bloggaren Egoina gör likadant! Jag sitter på ena foten och jag vet egentligen inte varför eller hur jag började göra det. Det känns bara typ... bekvämt.


Okej man kanske inte ser så jättebra men nu vet ni vad jag menar. Det se ut lite som jag bara har ett& ett halv ben... och vad gör jag med my face? Snepe
- Äter bara ett typ av pålägg. Philadelphia. God härlig cream cheese är det enda jag äter på mina mackor. På fritids serverades det ofta mackor som mellis men då bara med smör och ost/skinka och eftersom jag inte tyckte om det så gick jag hungrig och var ungen från helvetet när mamma&pappa kom och hämtade mig. Jag lärde mig snabbt att det inte skulle hålla att bara äta ett pålägg så jag har lärt mig tycka om skinka. Men jag blir lika glad varje gång jag är utomlands eller jag äter hotellfrukost när jag ser en Philadelphia-förpackning-- då kan man njuta ordentligt av sin lilla fralla!!

- Har blivit list-tokig. Detta är någonting som vuxit fram nu på sistone. Jag brukade alltid håna min pappa rätt ordentlgit om alla hans "things-to-do"- listor men har insett nu att jag hamnat i samma träsk. Har just nu en lista för låtar jag ska ladda ner, saker jag ska göra ikväll, saker jag ska göra&packa imårrn och slutligen en lista på vad jag måste skriva för listor. True story


Aoop, en av alla listor. Jag kan lägga till en annan grej om mig- JAG ÄLSKAR WEBCAM!

- Är inne i min egen värld när jag lyssnar på min musik. Jag kan nog inte räkna alld e gånger jag har gått hem fårn bussen, musiken spränger i öronen och man går där, mitt i gatan, och tror att allt är lugnt. man kanske rycker till med lite fräcka dance moves eller klämmer i lite extra i den där sista versen... när man inser att det kör en bil precis bakom som inte kommer förbi eller att grannen är ute och går med hunden cirka 2 meter bakom. Alltid lika pinsamt och skammen hinner aldrig lägga sig förrän man gör det igen. Att man aldrig lär sig......

- Har vissa regler vad gäller offentliga toaletter. Inte så konstigt väl, man vill väl inte gå in i vilken jävla bajstoa som helst?! Men såhär typ, jag vill gärna inte se vem som varit inne ¨på toan före mig men om det nu skulle vara någon så måste jag först "goskänna" personen. Kommer det ut en tungviktar- dam med illaluktande kläder och fult hår så låter jag vänligt tjejen bakom mig gå före (hee-hee-hee) Men kommer det ut någon som ser fräsch ut kan jag leva med att ha gått på samma toa som henne. Lite ytligt kanske men vafan. Hellre det än att hålla sig

- Lärde mig svamla från Tv-serier. Hahahaha, den här tycker jag själv är lite rolig. Innan var jag en rätt blyg tjej (och kan vara dte ibland fortfarande) men ibland kan jag bara inte sluta svamla och berätta om typ 7 oliika grejjer samtidigt! Ni vet Tv- serien Christine? Så jävla rolig serie btw men hon är sån sjuk svamlare. Jag vet inte, kanske bara såg jjag det och tog efter eller så.... Ja, jag vet faktiskt inte vad som hände :P

- Okej sista saken nu. Mitt mellannamn var fräckt men tråkigt att stava till. Elisabeth är det inte många som heter i mellannamn men när jag var mindre gillade det faktumet! (sen fick jag i och försig reda på att det var rätt månnga som hette det också men iallafall) När jag skulle stava det skrev jag alltid Elisabett men tyckte det såg så tråkigt ut så spice:ade själv till det till Elizabeth istället. Blev ändå rätt glad när mamma en gång sa att jag faktiskt stavar det med -th i slutet. Genast kände jag mig snäppet fräckare och inte lika lögnhals-ig =)

That's that!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar