tisdag 9 augusti 2011

and where ever she went there would always be a song

Musik är, som ni kanske redan förstått, typ det viktigaste i mitt liv och jag hade aldrig klarat mig utan min iPod! Jag önskar att jag kunde säga att jag var så himla bra på att skriva egna texter och så men det är jag inte så jag låter alltid musiken göra jobbet. Om jag vill visa någon hur mycket jag tycker om honom/ henne så spelar jag upp en låt för dem. Det kanske känns lite opersonligt men i min värld är det mitt finaste sätt att säga hur mycket jag tycker om någon!
En sak jag ofta gör är att jag kopplar ihop olika låtar med olika minnen, någon annan som gör det? Så jag tänkte därför visa er lite vad jag lyssnar på för musik och vilka minnen jag har "knutit ihop" dem med

Okej , vi börjar: nummer 1 favoritlåten i jag-vet-inte-hur-länge

Och tätt efter kommer denna. En av mina, då, bästa kompisar ringde mig under denna låten när Coldplay spelade i Stockholm. Sedan dess har den vackraste och den mest betydelsefulla låten

(kan bara tillägga att jag började GRÅTA när jag såg Coldplay i somras &dessa låtarna spelades!

När jag hör denna låt vill jag alltid bara kötta dansgolvet!!

Och en alldeles färsk nyfunnen favorit (redan!)

Denna låt hittade jag i Vicis iPod under vår Bad Gastein- resa. Tänker alltid på den sjuka resan när jag hör denna! Gick också på repeat under gymnaestradan i Schweiz

Ett ord: STUDEEEEENTEEEEEENNNN!!!!!1!1!!1!!!!! SÅ-JÄKLA-PHETT

Min absoluta favorit på flaket (Måste bara tillägga att flaket var bland det roligaste den dagen! Hade lätt kunna åka i några timmar till)

Lyssnade som tusan på denna sommaren innan nian. Ångesten av att inte vara i det "coola" gänget, känna sig ful och den ständiga jämförelsen mellan mig (nörd) och "de coola". Lyricsen är mitt i prick!
Lingvallen 2010!


OOH-AAH BAD GASTEIN, I SAID OOOH-AAAH BAD GASTEIN!

När man blir lämnad av en bästa vän:

Den här beskriver ungefär e-x-a-k-t hur jag känner när mitt förhållande tog slut

En låt jag ofta tänker på att jag alltid kommer finnas där för mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar