tisdag 6 november 2012

Tisdag valdag bra-dag


Working ma new rings y'aaaall. Kunde ju inte motså lusten att köpa lite nya smycken, speciellt eftersom jag en uttråkad eftermiddag förra veckan slängde och rensade min smyckespåse. Det betyder ju bara plats för mer! Mer nytt!! Jag ska väl också få lyxa till det lite?

Och idag är det valdag!! TV, tidningar, Internet, tidningar på Internet, bloggar, Facebook, ALLT exploderar med faktumet att det är valdag. Och jag ska knata mitt arsle bort till vallokalen och rösta jag också!! Väldigt excited!! Därav väldigt mycket utropstecken!!!

Oroar mig lite för att jag kommer ha glömt något med tanke på att jag inte fick något tillbakaskickat av röstavdelningen här i stan. Ringde ju förvisso och kollade att allt var som det skulle, varav mannen i luren svarade "Allt är lugnt, vi är redo för dig."..... som om jag skulle komma och vandalisera vallokalerna? 

Alla skolor är stängda, pga av valet. Ja inte kan man ju välja president på en helg heller? Så kidzen är lediga idag också vilket betyder att de varit borta från skolan i 7 skoldagar redan. Och det är innan all snö kommit för vintern. Men för att alla amerikanska elever ska gå i skolan lika många dagar har man därför löst det genom att förlänga vårterminen istället. Så ungarna här slutar nu skolan 7 dagar senare än  det först utsatta datumet vilket SEDAN betyder att de kan få gå i skolan långt in i juni, kanske ända in i juli!

Vet inte varför jag kände att jag var tvungen att dela med mig av det men jag tycker bara så synd om de små rackarna...... Grabben är här med våra grannar och de målar sin raket som de byggt. Ska vi slå vad om att mer färg kommer hamna på dem är på kartongraketen?

2 kommentarer:

  1. hur kan du fa rosta och jobba i usa? tankte pa jobbet pa cafeet

    SvaraRadera
  2. Käraste anonym, jag är amerikansk medborgare och kan därför både rösta och jobba nemas problemas :)

    SvaraRadera