onsdag 7 november 2012

Idag var första gången jag........

RÖSTADE!! Ja vad trodde ni jag menade? *blink-blink* ;---) LOL  >.< WTF   o_O

Tänk att en sådan liten akt som att fylla i en ruta på ett papper kan betyda så mycket... Det kändes iallafall skitc00lt! Och som jag stolt spatserade omkring med min lilla sticker tydligt på display för alla att se. Detta är alltså första gången någonsin jag fått rösta eftersom jag missade det svenska valet till riksdagen för två år sedan med typ, 4 dagar. Men strunt i det nu ju, betydligt starkare att premiärrösta här!

Tror jag kollade igenom bladet cirka 5 gånger för att se till att jag fyllt i rätt ruta för rätt kandidat. Läste jag verkligen rätt? Förstod jag det korrekt att man skulle fylla i rutan med personens namn som man VILLE skulle vinna? Man skulle väl inte fylla i den man inte tyckte om? Eller hur var det nu? Nåja. Tror jag fick ordning på det hela och la min "ballott" i den superhemliga lilla låddan. Allt som återstår nu är att räkna alla landets röster och få fram en slutgiltig vinnare. Gudars, spänningen kommer ju äta upp mig inifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar