torsdag 8 november 2012

Gött med en värdmami som inte orkar laga mat

Speciellt gött när det finns god take out i närheten! Idag hade värdmami några vänner från jobb över på middag och eftersom de på nyheterna faktiskt sa att strömmen kunde gå, ville vi ju inte stå och laga mat? Tänk om strömmen skulle gå?! Mitt i allt? Nej nej. Vi drog det gamla knepet och körde hämtmat, la det i skålar och kallade det hemmalagat. xoxo tipzaren. Och med tanke på att USA lätt får panik i vädersituationer så har vi återigen fyllt badet med vatten, mobilen och Macen är kopplade till elluttag för att få så mycket batteri som bara möjligt och vi har sett till att vår brasa fungerar ordentligt ifall värmepannan slutar fungera.

Fattar inte att det är snö ute redan. Onödigt att säga att vinterkängorna fick sin premiäromgång idag. På med stora vinterdäcken till vinterskor, vinterjacka, mössa, halsduk och hela kalaset. Gissa om jag framstod som korkad när jag såg en mamma hämta sin unge i shorts! Stod som massa "????????????" och kände mig genast lite förolampad. Hur vågade hon trotsa det kalla vädret på detta vis?!

Ett exempel på hur jag INTE såg ut idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar