lördag 10 november 2012

Byter dans mot film, dricka utan gift

Hej vad gör ni en lördagskväll som denna? Vad gör DU? Det skulle ju varit trevligt att dra ut och danza danza lite med kåmpisar, gå med ömma fötter till vårt diner och kanske samla på sig lite *ZzzZzZzzz* innan man drar sig mot morgontåget som tar en hem. Åhåhå känns det inte som flera evigheter sen man gjorde det...

Men ikväll är en väldigt speciell kväll för mina små kidz! De ska nämligen ha sitt absolut livs första lördagsmys! :D Är det bara jag som är jätte-exalterad?! Värdföräldrarna är ju, som ni vet vid det här laget, ute på sin date night. Jag tjasade ut dem tidigare ikväll så att de kunde gå runt och shoppa utan ett vredesutbrott till lilltjej.  Jag och kidzen har precis ätit middag och vi sitter alla i pyjamas. Hela kvällen har också gått ut på att bygga ihop vårt "movie castle" där vi ska sitta och kolla på film och lördagsmysa. Tillsammans har vi valt Hitta Nemo att titta på, chips i en skål på bordet, vi har alla varsitt glas med saft, de har sina godisskålar och allt är så lördagsmysigt de kan bli! För dem är det väl bara en vanlig lördagskväll men för mig har vi äkta lördagsmys som man ska ha på lördagar. Och fredagar. Kanske onsdagar också. Varför inte måndagar och söndagar?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar