söndag 18 november 2012

En julemarknadslördag










Att kunna ta sig någonstans är ju himla underskattat. Vad hade vi varit utan våra bilar och bussar och tåg och allt vad det är?! Det var en riktigt befriande känsla att idag kunna sätta sig på tåget som tog mig raka vägen mot City. Just idag hade jag planerat att besöka julmarknaden som Svenska Kyrkan anordnade. Med mig hade jag Ida, en fellow aupair som ju var den första svenska tjejen jag träffade! "det var en gång en svensk tjej som träffade en annan svensk tjej på lekplatsen" hahahaa. Men hon hängde med, vi kollade in alla svenska tomtar och adventsljusstakar och allt vare var där. Och spenderade 4 dollar på en pepparkaka... EN!

Resten av dagen spatserade jag och Ida runt i Bryant Park och kollade på lite mer julsaker. Bland annat ett av alla bås som fanns med helt utflippade julgransdekorationer. Ser ni riktigt noga på sista bilden så är det en pastatallrik typ längst ner till höger. Ser ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar